FAQ

Faq Manager


XL MEUBILAIR

Amsterdam Zuidas Gustav Mahlerplein 2
1082 MA Amsterdam Nederland


Service 24/7

0657 796213

info@xlmeubilair.nl



Veelgestelde vragen
Bestelling en betaling
  • Welke online betaalmethoden accepteert u?

Voor betalingen bieden wij verschillende opties aan, waaronder:

  • Paypal
  • Mastercard Creditcard
  • Cash
  • Bankoverschrijving
  • 15% Vooruitbetaling

Deze gangbare betalingsmethoden staan tot uw beschikking.

Kan ik bij levering onder rembours betalen?

Voor direct leverbare producten:

  • Betaling bij levering (onder rembours)

Voor producten met levertijd:

  • Financiering
  • Aankoop op rekening
  • Aanbetaling van 15%
Zijn mijn betalingsgegevens veilig?

Ja, wij gebruiken industriestandaard encryptie om uw betalingsinformatie te beschermen.

Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

Voor uw bestelling bieden wij u de mogelijkheid om wijzigingen of annuleringen door te voeren zolang deze nog niet is verzonden. Neem zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice voor ondersteuning.

Er geldt een wettelijk herroepingsrecht voor alle producten die niet op maat zijn gemaakt. Dit stelt u in staat om producten onder bepaalde voorwaarden te retourneren of te herroepen.

Hoe volg ik mijn bestelling?

Zodra uw bestelling is verzonden, wordt u geïnformeerd over de status van de verzending.

Zijn de prijzen op uw website inclusief BTW?

Ja, elke factuur voor binnenlandse verkopen wordt uitgereikt met vermelde BTW (MwSt). Nettofacturen zijn mogelijk binnen de EU, mits een geldig Europees BTW-identificatienummer wordt verstrekt.

 Verzending en levering

We hebben het u gemakkelijk gemaakt om op een voor u comfortabele manier te betalen. Afhankelijk van uw aankoop worden automatisch verschillende betalingsopties aangeboden.

Aanbetaling doen

Als u online meubels bestelt die niet direct leverbaar zijn, hoeft u alleen een aanbetaling te doen bij het afrekenen. U kunt het bedrag van de aanbetaling zelf bepalen, maar het moet minstens 15% van de totale aankoopwaarde bedragen. Het resterende bedrag wordt rechtstreeks voor verzending van uw tegoed afgetrokken.

We nemen contact met u op zodra uw meubels aankomen om de levering te regelen en het resterende bedrag te innen.

Betaling bij levering (onder rembours)

U kunt onder rembours betalen (*alleen voor producten die op voorraad zijn). Deze betaalmethode gaat gepaard met een rembours toeslag van +5%.

Volledige betaling

Als u de voorkeur geeft aan volledige betaling, is deze optie altijd beschikbaar. We accepteren bijna alle soorten krediet- en debetkaarten. Als u liever met PayPal betaalt, is dat ook prima.

Ik woon dicht bij de Duitse grens. Wat zijn de verzendkosten?

Verzendkosten zijn gratis binnen een straal van ongeveer 50 km. Voor langere afstanden kunt u rechtstreeks bij ons informeren.

Wat moet ik doen als mijn levering beschadigd is?

Controleer de goederen bij ontvangst op gebreken of schade en noteer deze op het vrachtbrief van de vervoerder.

Is het transport veilig?

Ja, we leveren persoonlijk met onderaannemers rechtstreeks vanaf de meubelwinkel, waardoor we een zeer laag schadepercentage hebben.

Hoe word ik geïnformeerd over de levering?

We informeren u schriftelijk per e-mail of telefonisch over de leverdatum en -tijd.

Worden de goederen internationaal verzonden?

Ja, we verzenden al onze producten wereldwijd. U kunt de verzendkosten per e-mail of telefonisch opvragen. Binnen Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk zijn de verzendkosten gratis.

Hoe volg ik mijn bestelling?

Zodra uw bestelling is verzonden, wordt u geïnformeerd over de status van de verzending.

 Retour en omruil
  • Wat gebeurt er als mijn meubels beschadigd aankomen?

Controleer uw meubels bij levering en neem onmiddellijk contact met ons op als er schade is.

  • Biedt u garanties aan?

Ja, de meeste producten worden geleverd met een fabrieksgarantie.

 Productinformatie
  • Welke materialen gebruikt u?

We gebruiken een verscheidenheid aan hoogwaardige materialen, waaronder massief hout, fineerhout, stoffen, metalen en MDF.

  • Waar worden uw producten gemaakt?

Onze producten worden geleverd door gerenommeerde fabrikanten wereldwijd.

  • Biedt u aanpassingsopties voor maat en materiaal?

Sommige artikelen kunnen worden aangepast. Neem contact met ons op voor meer informatie.

  • Hoe verzorg ik mijn meubels?

Verzorgingsinstructies variëren per product. Lees de productbeschrijving of neem contact met ons op.

 Garantie
  • Hebben uw producten een garantie?

Ja, de meeste van onze producten hebben een standaard fabrieksgarantie van één jaar.

  • Wat dekt de garantie?

De garantie dekt doorgaans fabricagefouten in materiaal en vakmanschap.

  • Hoe lang is de garantieperiode?

De garantieperiodes variëren, maar bedragen meestal één jaar. Controleer de productdetails.

  • Hoe dien ik een garantieclaim in?

Neem contact op met ons klantenserviceteam om een garantieclaim in te dienen.

 Gewährleistung

In Nederlands bedraagt de wettelijke garantieperiode voor nieuwe producten doorgaans 24 maanden. Binnen deze periode is de verkoper verantwoordelijk voor gebreken die al bij de verkoop aanwezig waren.

De garantie is echter een vrijwillige dienst van de fabrikant of verkoper en kan in omvang en duur variëren. Fabrieksgaranties kunnen verschillende lengtes hebben en aanvullende voorwaarden bevatten. Het is daarom belangrijk om de garantievoorwaarden van de respectieve fabrikant te controleren.

 Levering en montage door 2 personen
  • Biedt u montageservice aan?

Ja, we bieden montageservices met 1 of 2 medewerkers aan. De prijs wordt individueel berekend, afhankelijk van de inspanning. Vraag de prijs via e-mail of telefoon aan.

  • Levert u de goederen tot in huis?

Ja, tegen een meerprijs bieden we nationale of Europese levering met 2 personen direct naar de eindbestemming.

 Bedrijf en algemene informatie
  • Met wie kan ik contact opnemen voor meer informatie?

U kunt ons een e-mail sturen op info@xlmeubilair.nl,
of ons een WhatsApp-bericht sturen .
Telefoon: 0657 796213

  • Zijn de meubels handgemaakt?

Ja! De meeste van onze meubels worden individueel met de hand gemaakt voor elke klant.

 Heb ik garantie op mijn bestelling?

Ja, elk artikel valt onder de wettelijke garantie.